Hoppets röst

Idag pratade jag med Eva på Flemminge. Jag ville mest höra hur det går och kolla om det var ok att låna hem henne på tisdag för en skoningstid om hon fortfarande är kvar då.

Det kändes bra att prata med Eva då hon kändes väldigt positiv och trodde att Kimbi skulle kunna få åka hem efter imorgon när hon ska kollas igen. De hoppas att hon nu släppt ett ägg efter sista inseminationen i fredags. Jag har gått och varit så himla nojig och nervös (och är), men Eva kunde i alla fall lugna mig lite. Hon trodde att kanske så var hennes brunst bara långdragen och att hon hade en lång fölbrunst innan hon var redo invändigt, men att det inte behövde vara något fel. Eftersom hennes sista brunst förra året var så konstig och hon aldrig släppte något ägg har jag målat upp värsta tänkbara scenario och tänkt att det är något fel med hennes cykel även iår. Men jag hoppas att det inte är så.

Eva sa också att hon behandlats klart och allting såg rent och fint ut. Hon har sköljts under behandlingen och förhoppningsvis är det tillräckligt. Nu håller jag bara tummarna för att allt ser bra ut imorgon så Kimbi kan få komma hem och sen komma tillbaka för dräktighetsundersökning om ca 2 veckor. 

Håll tumme för att allt ser bra ut imorgon!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: