Dygn 210 - Spark!

I veckan hände något fantastiskt! Jag stod och försiktigt kände på Kimbis mage. Det är något jag inte riktigt kan låta bli trots att Kimbi är väldigt känslig just nu och blir väldigt sur om man rör den på fel sätt. Helt plötsligt hoppade magen till som om hon hickade till. Nu kan inte en häst hicka utan det var lilla Junior i magen som sa hej. Äntligen fick jag känna av att det på riktigt växer något i Kimbis stora mage! Om ungefär 4 månader får jag förhoppningsvis möta den lilla filuren. Det har redan gått nästan 7 månader! 

I tisdags fick hon vaccination så nu har vi tagit det lite lugnt ett par dagar. Hon rids fortfarande på halvfart. Sadelgjorden på hoppsadeln har vi fått byta till en längre, men annars känns hon som vanligt att rida. Hon är glad och positiv och gör hela tiden sitt bästa. Det är annat mot hur hon är i stallet där hon är väldigt tjurig mot de andra hästarna, och mot mig hugger hon när jag ska ta på täcket. Så har hon aldrig varit tidigare, så det har med dräktigheten att göra. Jag hoppas hon blir som vanligt sedan när fölet är på utsidan.

Idag firar jag och Kimbi dessutom 11 år tillsammans. Jag minns knappt hur ett liv utan henne skulle se ut! Hon är min bästa vän. Den här dagen ska vi nog fira med lite extra morötter och mys! Kimbi är fortsatt lika mysig som hon brukar, men den stora skillnaden är att hon inte så ofta kliar tillbaka som hon brukar. Hon visar bara väldigt tydligt var jag ska klia och blir inte nöjd om jag kliar fel eller på fel ställe. 

Maggjordarna på täcket går knappt igen nu så jag har köpt en bogbreddare till täcken som jag tänkte slakta och på så sättt få två förlängningar. Jag hittade nämligen ingen som är specifikt för täcken. Det känns lite underligt att det inte finns faktiskt.

3 dagar till julafton! Nu är jag ledig fran till efter nyår så jag och Kimbi ska njuta lite extra!

Lite mage kanske man kan se även på bild att hon har. IRL känns magen gigantisk!

(null)

(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: