Dygn 260

Kimbis mage växer. 2,5 månad kvar till fölning och jag börjar tänka på alla förberedelser. Idag har min sambo (och numera fästman) satt upp kameran i stallet. Vi fixade nätverk i stallet förra sommaren och nu tänkte vi undersöka om uppkopplingen är tillräcklig för att göra kameran tillräckligt bra. Kimbi står dock inte i fölboxen ännu, utan den boxen är upptagen av en annan häst. Vi hat i alla fall en häst att titta på som test. Håller tummarna för att det ska funka tillräckligt bra.

Jag rider fortfarande på Kimbi litegrann. Hon gillar inte längre sadlarna men barbackapadden går bra så numera rider jag enbart i den. Det blir inte riktigt som vanligt, men tillräckligt för de lugna pass vi ägnar oss pt. Fortfarande känns Kimbi som vanligt när jag rider. På det sättet känns hon inte alls dräktig. Hon är fortsatt den arbetsmyran som hon brukar vara. 

Nedräkningen på mobilen säger 74 dagar kvar till fölning. Igår fick hon stelkramp inför fölningen. Vissa säger att man ska vänta tills 1 månad innan cirka, men enligt min veterinär gick det bra att ge redan nu. Han var ändå i stallet i annat ärende, så det var bäst att passa på. Jag har ju valt att inte vaccinera för abortvirus. Nu går det tyvärr abortvirus i landet så man blir lite nojig. I vårt stall är det inte så mycket rörelse som tur är. De flesta hästarna håller sig hemma såhär på vintern och inga nya hästar har flyttat in på väldigt länge. 

Såhär såg vi ut härom kvällen. Nu är snön i stort sett borta. Hon är rätt rund min fina tjej! 
(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: