Nytt år, dygn 221

Idag är det 1 januari 2019. Ett helt nytt år och som ett oskrivet blad i ett nytt kapitel av livet. Det är dags att sätta upp nya mål och planer. För mig som kattuppfödare så är det nya året såklart fyllt av nya utställningar och avelsplaner, men i år är det något annat som jag ser mest fram emot. 2019 är det året som Kimbis föl förhoppningsvis kommer få se dagens ljus. Det är något som jag sett fram emot sedan 2016, och nu säger min nedräkningsapp att det är 113 dagar kvar tills Kimbi är beräknad. Jag ser fram emot våren, men den gör mig också väldigt nervös. Jag har fått lära mig att det är mycket som kan gå fel, både före, under och efter en fölning. Jag håller bara tummarna för att Kimbis fölning kommer vara en av de som följer skolboken.

Efter en lugn jul för Kimbi så har jag sista dagarna varit igång och ridit lite mer igen. Vi rider inga långa pass eller turer i skogen, men tillräckligt för att Kimbi ska få både lite stimulans och motion. Än så länge ser jag inga tecken på att Kimbi inte ska vilja bli riden. Igår red jag på banan och hon verkade lite trött först, men efter uppvärmningen så åkte öronen fram och matte behövde inte övertala henne att gå framåt. Hon älskar verkligen att jobba min fina tjej. Så länge hon vill bli riden så är det bara att lyssna på henne.

Idag fick det bli lugnare. En mysig borst- och kelstund, och därefter en kort men ganska rask promenad. Väldigt välbehövligt för mig som ätit lite väl mycket julgodis, och Kimbi verkade pigg och glad. 

Det är 113 dagar kvar. Många timmar och dagar av längtan. Idag kände jag fölet sparka igen, och det får mig i alla fall och komma lite närmre förståelse. Förståelse för att det som händer, händer på riktigt! 

(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: