Dygn 322

(null)

Nu är det mindre än 2 veckor kvar tills Kimbi är beräknad. Vakandet kommer nu trappas upp lite. Eftersom jag har kamera i boxen så tar jag hjälp av vänner som jobbar en del nätter och kvällar, så att jag får sova så mycket som möjligt. Än så länge sover Kimbi dock gott om nätterna och visar inga tecken på att föla snart.

I veckan valde jag att ta ur Kimbi från hennes vanliga hage. Detta då jag inte vill att hon råkar föda där. Ena hästen har haft föl innan och kan vara ganska agressiv mot människor och den andra är en yvig treåring. Inte det mest optimala för att föla där. Hagen bredvid gödslade de tyvärr förra helgen så jag vågar inte ha Kimbi där riktigt än. Hon får därför gå på andra sidan stallet, vilket hon inte alls är nöjd med. Kimbi har aldrig reagerat på att gå ensam annars, men nu duger inga andra hästar förutom hennes vanliga kompisar. Hon går och vankar och vill inte äta i hagen. Jag hoppas att hon lugnar sig när hon kan gå bredvid sin vanliga hage. Där har hon varit lugn andra gånger. Nackdelen är att de andra hästarna kan gå utom synhåll, men förhoppningsvis håller de sig mest i närheten av Kimbi.

Bäckenbanden är nästan helt släppta nu, och hon har börjat fylla juvret ända ut i spenarna. Det är så spännande och nervöst nu!

Juver fredag 5/4
(null)

Juver onsdag 10/4
(null)

Jämför man bilderna ser man att spenarna börjar bli större och att juvret är mer fyllt i onsdags. Det blir en del kristaller på topparna, men ingen vit mjölk hittills. 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: