April

I almenackan så har det helt plötsligt blivit april, och våren är här på riktigt. Kimbi har passat på att haft en vårförkylning, men är nu nästan helt okej igen. Jag själv var i Falköping och hälsade på alla mina vänner i helgen, så jag och Kimbi har varit lite dåliga på träningsfronten. Idag kom vi i alla fall iväg på dressyrträning och jag är otroligt stolt över min flicka som börjar bli så himla fin och taktfast i alla gångarter. Galoppen är fortfarande den svagaste gångarten men nu försvinner snön i skogen mer och mer så det blir ut och galoppera och klättra för att få upp den styrkan som krävs.

Idag så gjorde vi även en helt klart godkänd förvänd galopp, bra slutor till vänster men lite mer stela till höger. Det är så svårt det där när både jag och hästen har svårt i samma sida. Det blir ingen bra kombination. Kimbi har även börjat bli introducerad i sluta, men det har hon inte riktigt förstått än vad det går ut på, men det kommer nog. I julas så hade hon inte en aning om vad sluta var, men de är ju helt godkända nu, så det tar inte så lång tid för henne att förstå ändå.

I helgen så blir det förhoppningsvis Pay and Jump. Vi har ju haft väldigt stora problem med att Kimbi blir väldigt upprörd på nya ställen, så nu tänker jag sänka kraven och bara tänka på att det är bra miljöträning för henne. Vi ska bara ta oss runt 40 och 50 cm, så förhoppningsvis så går det bra.


Jättegammal bild, men jag har bara gamla bilder just nu.
Måste ta och fota min älskling någon dag.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: