Clear Round

Måste bara skryta om min Kimbi idag. Vi var idag iväg på Clear Round på MRK. Hon brukar ju alltid stressa upp sig på nya platser, så även idag. Men jag hade räknat med detta så vi var där i väldigt god tid och lät henne aklimatisera sig, och hon blev ganska lugn efter ett tag (läs "hon sprang iaf inte runt med huvudet rakt upp i passage"). Mamma försökte till en början gå runt med henne men efter att hon blivit trampad en gång ovh knappt kunde få henne framåt slutade det med att jag fick hoppa upp och skritta henne uppsuttet istället. Vi red fram i nya ridhuset (för övrigt MRK:s enda nu för tiden) i ena änden, och banan hoppades i den andra. Detta tror jag gjorde att Kimbi kunde slappna av mer än vad hon skulle gjort om hon kommit in i ett helt nytt ridhus när hon skulle in på banan.

Väl inne på banan så var det bara en brandlucka i väggen som var hemskt farlig först. Men efter att ha luktat lite på den så var inte den heller farlig. Så vi skuttade runt våra 40 cm (en meter höga bommar som bits enligt Kimbi) och det gick väldigt fint. Bortsett från att jag stannade Kimbi precis innan ett hinder pga. att de ställt fel nummer framför hindret så nollade vi, men det slutade ju med 4 fel ändå (dåligt av dem som vänt på konen med nummer så att den visade fel, men men). I 50 cm sedan så nollade vi igen, och denna gång utan felplacerade siffror. Så en rosett kom vi hem med i alla fall.

Jag tänkte fortsätta smida när järnet är varmt så att säga så nästa helg blir det ännu en Clear Round, i Assedun denna gång. Där har vi varit en gång tidigare men den gången var allting livsfarligt så vi får väl se hur det går då. Tänkte hoppa väldigt lågt denna gången också, så att vi åtminstone kommer runt : ). Jag är i alla fall väldigt nöjd idag, trots att jag fortfarande grubblar över vem det var som vände på konen så att den visade fel siffra.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: