Snöstorm

Den här veckan har det inte blivit mycket ridning för min del. I tisdags när jag skulle ta in Kimbi så uptäckte jag att hon hade lyckats trampa sig med brodden. Såret var bara ytligt men vid longering så ville hon inte springa. Det fick bli vila och lite kurering i form av linement och promenader ett par dagar. Ont verkade hon dock inte ha då hon lekte som en galning i hagen och hon var väldigt livlig när jag var ute och gick med henne.

I fredags så provade jag att longera henne igen och då var hon precis som vanligt igen och sprang glatt i båda varvet, så förhoppningsvis var det bara en tillfällighet att hon reagerade som hon gjorde och att det inte kommer tillbaka.

Nu i helgen har det dock inte varit så mycket att tänka på att rida, då det varit snöstorm och jag hade ingen vidare lust att ge mig ut i det vädret. Nu är det dessutom svinkallt också så våren känns väldigt långt borta. Imorgon tänkte jag ändå försöka ge mig ut på en lugn tur med Kimbi. Hon behöver någon tag sådär och skritta igång ordentligt efter nästan 1½ veckas vila, med en och annan mindre tur.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: