Williamträning

Idag var Kimbi och jag iväg på hoppträning. Stod i valet och kvalet innan om jag skulle åka, men eftersom jag har en så snäll morfar som sandade och plogade vägen (vilket är den värsta delen av vägen) så kunde vi åka. 

Det märktes tydligt att Kimbi inte rör lika mycket på sig nu när det är snö ute. Hon var enormt pigg och stark och jag hade ganska svårt att få igenom förhållningarna på henne. Galoppen är även hennes svagaste gångart vilket inte gör det hela lättare. Men på det stora hela var träningen godkänd. Vi fick arbeta mycket med takten och Kimbi är väldigt snäll att få igenom det med. Ett och annat språng blev lite konstigt men ingen tvekan ifrån hennes sida utan hon var positiv hela tiden vilket är väldigt skönt.

Både jag och Kimbi kommer troligen sova gott inatt, även fast jag brukar få trängas med en golden retriver (min älskade Beyla) och en katt på min 80 cm stora madrass. Jag har en större säng som står och väntar på mig i Mantorp. Jag ska bara ta mig dit och hämta den.

Imorgon blir det nog en lugn tur för mig och Kimbi, men det är tillräckligt jobbigt det, med all den här snön. Just nu hade jag inte tackat nej till lite vår och sommar.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: