Debuten avklarad!

I söndags var det då äntligen dags för Kimbis debut, och min första start på fem år. Underbart var det! Kimbi gick som en klocka och skötte sig prickfritt på tävlingen. I 80 cm hade hon jättemycket energi och tyckte det var skitkul, och hoppade jättestora språng och vi kom runt felfria och fick vår första rosett och plakett. I andra starten i 90 cm hade Kimbi lite mindre energi men hon gjorde trots allt en väldigt fin runda med ett pet. Hon vill gärna trampa om innan hindren när hon blir lite trött, vilket gör att vi kommer nära och Kimbi inte orkar hoppa upp sig. Jag är i alla fall otrigt stolt över henne. I vintras när vi var ute i Gottlösa på pay and jump kom vi inte ens runt banan eftersom kimbi var helt kaiko och stod på bakbenen, bockade och var livrädd. Nu, mindre än ett halvår senare hoppar hon runt utan några som helst problem på tävling som om hon aldrig gjort annat. Jag älskar min Kimbi!

Kan passa på att berätta att vi var på terrängbanan i onsdags också, för tredje gången. Vi tränade för A i teamet A&W, och Kimbi skötte sig otroligt bra även där. Hon var lite stark så jag hade svårt att hålla henne, men i övrigt så gick det otroligt bra. Hon vägrade inte på något trots att vi fick prova en hel del nya hinder. Vi avslutade även med en kort bana vilket hon behärskade otroligt bra. Vi lyckades även med att ta två galoppsprång i häckkombinationen som Kimbi gärna tar tre språng i annars. Nu känns det som om jag bara behöver ta kortet och finslipa dressyren så är vi snart på tävlingsbanorna i Fälttävlan också.

Nu har Kimbi i alla fall fått en välförtjänt vila, vilket jag tror kommer göra henne gott. Hon får gå med sina favoriter, Leo och Bea i hagen och äta sig tjock och fet, så ska jag sätta igång henne om ett par veckor igen. Eventuellt blir det KM om en månad, vilket kanske kn bli kul : )

Jag hittar inte hur man får in hela filmen i bloggen från youtube längre, men här kommer iaf filmerna från tävlingen:
80 cm http://www.youtube.com/watch?v=5xAo44FHNXQ
90 cm http://www.youtube.com/watch?v=22DmyruGb88



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: