Vårsol

Även fast snön fortfarande ligger kvar på marken så har vårsolen äntligen börjat lysa på oss här i norr. En och annan grusväg går att kalla grusväg och inte snöskoterled till sist, och hästarna har börjat fälla sin vinterpäls och vårkänslorna spritter i benen. Kimbi är som ett krutpaket men verkar tycka att det är skönt att kunna sträcka ut sig på barmark.

I övrigt ser vår debut väldigt långt bort pga. Kimbis stora skräck för nya anläggningar. Troligtvis kommer jag får skjuta på min debut och åka på fler Pay and Jumps och åka runt och rida på olika platser för att få henne att coola ned ett par grader. Ibland tycks allting hopplöst och jag håller på att ge upp och sälja henne, men de flesta dagar vill jag inte byta bort henne mot någon annan häst ui hela världen. När hon bara lyssnar utan att distraheras av omgivningen, när man står och myser med henne och får massage i nacken eller när man bara är ute och skrittar i solen och hästen känns genompositiv.

Vi kämpar på här, och det hoppas jag att alla andra gör också. Våren är inte långt borta, och vi går åt rätt håll!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: