Veckan

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här. För dagen snöar det men i förra veckan så var det faktiskt en hel del töande, så lite smakprov på våren har vi ändå fått. Dock resulterar ju töandet i väldigt dåligt ridunderlag tyvärr, så det går inte rida speciellt ordentligt.

I onsdag var det i alla fall en dressyrträning för William, fast det var inte en av våra bättre dagar. Det beror nog dock på att Kimbi fick vila lite där när hon hade trampat sig. Vi hoppas på det i alla fall så att vi inte håller på att gå bakåt i vår utveckling.

Fast Kimbi måste vara en av Sveriges klantigaste hästar. I fredags lyckades hon trampa sig igen, på precis samma ställe som sist. Lyckligtvis var såret ytligt öven denna gång, men jag åkte iväg och köpte ett par boots till damen för att undvika fler trampsår på bak den här vintern. Hon uppskattade dem dock inte vidare mycket utan stod mest och stampade i marken och såg sur ut. Jag hoppas på att det blir vår snart så att vi slipper brodden, eftersom det är dem som är boven i dramat.

I lördags så for vi iväg på löshoppning på Ljungby Ridcenter. Kimbi har inte blivit löshoppad sedan 3-årstestet, vilket den gången slutade med att hästen glömt hur man hoppade så vi fick snällt promenera ut igen, med en Kimbi som visat sig vara livrädd för läktare och publik. Denna gången så var hon inte ett dugg rädd i alla fall och fattade snabbt vad som förväntades av henne, så hon flög lätt över 130 cm, och var väldigt nöjd med sig själv. Jag är också nöjd med henne, min älskade lilla bebis.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: