Fina häst

Idag red jag Kimbi lite mer seriöst för första gången sedan typ augusti. Red lite lugn dressyr på banan. Kimbi hade väldigt mycket energi och tog ungefär alla mina hjälper som galopphjälper, men i övrigt kändes Hon väldigt positiv och fin. En sak som förvånade mig var att Kimbi dreglade och sög på bettet ordentligt, vilket hon aldrig gjort innan. Jag har alltid fått påpekat av alla tränare och dylikt att Kimbi är så torr i munnen. Har även fått tips av tandläkare att ge Kimbi äpple innan ridning för att bettet inte ska skava.

Nu vet inte jag om dreglet var en engångsföreteelse, men jag blev i alla fall positivt överraskad, och jag hoppas att hon fortsätter så. Vi hästägare är ett märkligt folk som kan bli löjligt glad över att hästen dreglar, men jag gillar det!



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: