Ouppfostrad?

I mitt förra stall var det en tjej som jag inte kom överens med alls. Hon kallade bland annat mig och Kimbi för ouppfostrade. Kimbi är en väldigt känslig häst som lätt kan strejka om hon blir stressad, men man kan absolut inte kalla henne ouppfostrad.

Jag är väldigt noga med att Kimbi inte går på mig, och att hon sköter sig helt enkelt. Målet med henne är ju självklart att hon ska göra allt som jag säger till henne. Vi jobbar ständigt med detta, men det tar lite tid och kräver tålamod.

Idag kände jag dock att vi tog ett stort steg i rätt riktning. Jag var i stallet för att mocka och byta täcke på Kimbi. Hon skulle vila eftersom vi intervalltränade igår. Jag ställde upp henne i gången för att göra detta, men jag satte inte fast henne utan lät henne stå lös. Här var målet att hon skulle stå still, vilket vi lyckades bra med. Jag fick säga till henne kanske tre gånger och då mockade jag noga, strödde, tömde kärran och bytte täcke. Jag tycker faktiskt att hon var rätt duktig.

Jag kan alltså inte hålla med om att Kimbi skulle vara ouppfostrad. Om jag är ouppfostrad kan jag inte svara på, men än så länge har jag inte hört någon som håller med denna tjejen, vilket jag är glad för!



Linn Ingvarsson

Svar: Örebro bestämde jag mig för, fick nog av KGA (:

Sandra

Tycker att folk lägger sig i allt för ofta och glömmer att hästarna har personligheter och beter sig olika. Och sen så kan ju inte alla hästar födas uppfostrade och klara,då skulle det ju vara jättetråkigt för oss som gillar att se utveckling och att arbeta med djuren. ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: