Fin häst!

Idag red jag Kimbi på stallets ridbana för första gången på flera månader. Det har kommit så pass mycket snö nu så det gick bra att skritta och trava där. Jag hade inte några direkta förväntningar på ridpasset men blev positivt överraskad.

Jag red med Kimbis dressyrträns med sitt tvådelade pessoa magic som Kimbi verkligen gillar. Hon var riktigt fin och släppte till väldigt fint. Hon var även fin i övergångarna vilket inte är så vanligt när det gäller Kimbi. Det är än så länge våran svaga sida. Gjorde även lite bakdelsvändningar och skänkelvikningar vilken hon löste bra. Är väldigt glad ikväll. Längtar efter att kunna träna ordentligt, men på torsdag kommer jag och Kimbi förhoppningsvis komma iväg på hoppträning. I så fall blir det första gången jag hoppar sedan omkullridningen i höstas.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: