Respekt i stallet

I ett stall är det enormt viktigt att trivas och vara ett bra gäng. Jag tillbringar ofta minst tre timmar om dagen i stallet och många gånger mycket mer än så. Trivs man inte i stallet och med de människorna som står där kan det få stora konsekvenser. Dels innebär det ofta att inspirationen och glädjen till stallet och din häst försvinner, och det kan också innebära att du tröttnar totalt på ditt intresse.

Alla människor måste inte älska varandra, men alla måste respektera varandra. Jag brukar säga att det finns lika många hästfilosofier som det finns hästmänniskor, och det är inte min uppgift att säga att en filosofi är bra eller dålig. Hästmänniskor kritiserar varandra alltför ofta tyvärr, vilket kan leda till oenigheter och konflikter. Det är otroligt synd att vissa dömer en för hur du väljer att hantera din häst.

Om alla människor försökte respektera varandra, både som personer och deras åsikter skulle fler stall ha ett bättre klimat. Ingen ska behöva komma till stallet och känna sig illa till mods. Sådant hade jag hoppats att slippa uppleva efter att jag slutade högstadiet. Ridsporten har tillräckligt dåligt rykte som det är, och det finns tyvärr mycket av fördomarna som stämmer. Detta är något som måste motarbetas och förebyggas. Mitt mål är att bemöta alla med respekt och hoppas på att bli bemött på samma sätt.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: