Tävlingssäsongen 2012

Snart börjar det dra ihop sig mot ännu en ny tävlingssäsong, men jag har inte bestämt mig för vilken klubb jag ska tävla för i år. Jag känner att det börjar bli dags att byta klubb tyvärr, men jag vet inte till vad. Om jag inte bestämmer mig snart kommer det sluta med att jag tävlar för samma klubb ännu ett år, och det är inte riktigt vad jag egentligen vill. Jag vill tävla för en klubb som inte kräver alltför mycket av mig som medlem men samtidigt vill jag känna mig välkommen i klubben, vilket självklart blir lättare om jag faktiskt känner en eller flera personer i klubben. Min tidigare klubb levde egentligen upp till alla dessa kriterier, men av flera anledningar så känner jag ändå att det bästa kanske är att byta klubb. Jag är inte intresserad av att tävla i lag, och egentligen spelar det för mig ingen roll vilken klubb jag tävlar för. Jag och Kimbi kommer göra samma resultat oavsett om jag tävlar för en stor tävlingsklubb eller en liten skitklubb. Jag vet då varför inte det ska vara så svårt att bara ta en klubb och lösa licens..? Jag ser fram emot nya tävlingssäsongen som sagt. Jag har som mål i år att starta några fler fälttävlan med Kimbi och förbättra mitt resultat där, samt komma ut på regionala hopptävlingar och starta 110. Nu har vi haft en ganska otursam vinter men inget av dessa mål känns direkt långt borta. I år kommer också Kimbi starta som Avd A vilket gör att vi för första året kommer att få hoppa omhoppningar och kunna tävla mot någon annan än oss själva. Jag tävlar nog dock mest mot mig själv. Jag är inte ute efter att vara i topp längre. Jag vill se Kimbi göra framsteg och det är det största priset jag kan få.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: