Tuta och kör!

I onsdags var jag hos veterinären med Kimbi för att se hur hon har läkt efter operationen. Det första jag fick göra var att gå ut och longera henne i galopp för att veterinären skulle kunna jämföra Kimbis lungljud före och efter operationen. Kimbi tyckte det var superkul och ville inte alls stanna när veterinären sa till. Hon ville springa varv på varv på varv. Men det missljudet som man hörde innan operationen hördes inte längre vilket var väldigt skönt.

Där efter kollade veterinären nere i halsen på Kimbi med hjälp av ett endoskop. Jag var sjukt nervös och rädd för att det inte skulle läkt som det skulle. Med handen på hjärtat kan jag erkänna att Kimbi inte riktigt hållit sig så lugn och snäll som jag hoppats på. Men när endoskopet kommer på rätt plats jublar min underbara veterinär och utbrister "Åhhh, så fint det ser ut! Vad glad jag blir!". De bästa orden som hon hade kunnat ge mig i det ögonblicket.Det enda som var kvar efter operationen var en liten rodnad i svalget som inte var något att bry sig om.

Nu är det med andra ord dags att sätta igång Kimbi ordentligt. Hon ska inte ridas så mycket i form de närmsta veckorna utan hon ska intervalltränas ungefär varannan dag i 6 veckor för att bygga upp både kondition och styrka igen. När dessa 6 veckor gått ska Kimbi vara helt återställd så det är bara att köra på som innan operationen. Jag längtar!
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: