En vecka till operation

Idag är det en vecka kvar till Kimbis operation. Jag är väldigt nervös. Idag har mamma ringt till försäkringsbolaget för att dubbelkolla med dem innan operationen. De sa att det troligtvis inte är några problem men de ville ändå prata med min veterinär för säkerhets skull. Jag fick alltså ringa min veterinär (som är underbar!) och så ska hon ringa upp deras veterinär.

Efter en dag i skolan skrittade jag ut en tur på Kimbi i det gråa höstvädret. Var riktigt ruggigt ute så jag fick slänga på Kimbi fleeceländtäcke för första gången denna höst. Kimbi var väldigt pigg men jag har inte ridit henne på ett par dagar så det var inte så konstigt. Men det blev bara skritt och det blev lite kallt i slutet, trots att jag försökt klä på mig ordentligt.

Jag övervägde lite efter gårdagen hur jag ska göra denna veckan, dvs om jag skulle låta Kimbi vila eller rida henne. Kom fram till att jag ska rida lugnt denna vecka trots allt. Dels för att hålla igång henne så mycket som möjligt, men främst för att hon inte ska samla på sig massa överskottsenergi redan innan operationen. Överskottsenergi kommer hon ha så det räcker under konvalescensen i alla fall.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: