Struppipning

För ett par veckor sedan diagnoserades Kimbi som struppipare. Kort sagt innebär det att hennes ena stämband är förlamat och vidgar sig inte vid andning, vilket gör att hon inte kan syresätta blodet tillräckligt. Vissa hästar kan klara sig ändå, men idag beslutades det att Kimbi ska opereras för detta för att hon ska kunna fortsätta som tävlingshäst.

Operation sker på Mälardalens hästklinik på tisdag kommande vecka. Kommer bli väldigt nervöst. Jag hoppas innerligt på att allting kommer gå som planerat.

Jag tänkte att detta får bli en anledning att börja blogga lite igen. På så sätt kan jag följa vår egen resa i rehabiliteringen efter operationen. Det kommer bli en lång och kämpig höst och vinter för vår del. Huvudsaken är att jag gör det bästa för min underbara häst.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: