Tävlingssäsongen

För ett par dagar sedan löste jag till sist licens för årets tävlingssäsong. Känns verkligen sent men med tanke på järngreppet vintern hållit så är det väl inte så konstigt. Nu har jag börjat kolla på tävlingar. Det ser dock ut som det kan bli svårt att få ihop det. Inom en snar framtid ska jag på möhippa, kattutställning och bröllop. Alla dessa händelser ligger självklart under helger där det ligger potentiella tävlingar. 
 
Den 1/5 har jag tänkt att åka på Clear Round hos min hemmaklubb, Lycketorps Ryttarklubb. Det får bli en möjlighet för att känna lite på Kimbi inför säsongen. Efter det blir det troligen Nykyrka två helger senare. Efter det är jag tyvärr uppbokad två helger i rad så sen hade jag tänkt försöka komma iväg på tävling i Rappestad på nationaldagen. Jag har min sista schemalagda dag den 5/6, vilket gör att jag ska ut på kvällen tillsammans med min klass. Jag funderar dock på om det går att knöka in både detta och tillfixande av häst, för att orka upp och tävla den 6:2. Sounds good?
 
Jag har verkligen ett sug efter tävling nu. Jag vill upp på 110 cm denna säsong. Vi var nära förra året, men Kimbis hälsa satte stopp då. Nu är vi igång och Kimbi mår bättre än någonsin känns det som. Nu ska jag bara försöka hoppträna ett par gånger så jag känner mig trygg på höjden. 
 
Bild från Rappestad förrförra året : ).
 
Och här kommer en bild från när jag hoppade några skutt på Kimbi för första gången sedan clear rounden på Ånestad i början av mars. Kimbi tyckte det var askul och tyckte inte alls vi skulle hoppa låga teknikhinder. 
 


leavanny.blogg.se

Fin häst :)

Kajsa

Fina bilder, lycka till på tävlingarna :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: