Annies Rainman

Förra veckan var jag som sagt och hälsade på familjens egna uppfödning som står i Göteborg. Familjen som hade honom var verkligen urgulliga och Emma som hade Rainman red otroligt bra för att bara vara 9 år. Jag lovar att jag inte red så bra när jag var nio. 

Tyvärr fick vi reda på att "min" häst var till salu... Rainman, eller Ragge, har alltid varit en otroligt hoppglad häst. Han hoppade genom trådarna till hagen redan 2 dagar gammal och det har fortsatt i ungefär samma riktning. Som 6-åring gick han LA hoppning med fina resultat, och även LA dressyr och debutant fälttävlan. 

Efter dessa framgångar såldes han. Han kom till en väldigt tävlingsinriktad familj. Det var något som min familj trodde skulle gynna honom, eftersom han var så fin och duktig. Tyvärr var det nog här det gick fel. Ragge började stanna ut sig på vissa tävlingar. Antingen vann han, eller stannade ut sig. Det fanns inget mellanting. Vi blev väldigt konfunderade då han ALDRIG stannat innan. Dock kan man ju inte göra så mycket när man inte äger hästen, utan man fick se hans dalande resultat via tdb...

Han togs aldrig till veterinär i det här läget, vilket borde ha varit logiskt. Han sågs bara som en busig ponny. Han såldes vidare till en tjej i Skåne och hade ungefär samma knackiga resultat där. Han blev inte kvar så länge då tjejen växte mycket, och till sist hamnade han i Göteborg hos denna underbara familj. De misstänkte att något inte stod rätt till då han stannade även på låga hinder så de tog honom till veterinär. Där upptäcktes lösa benbitar i frambenen.

Det var inte så jäkla konstigt att han inte ville hoppa! Han hade ju ont! Nu är han opererad och har inte ont längre. Tyvärr så har han inte själv förstått det utan tror fortfarande att det gör ont att hoppa. Med andra ord så stannar han fortfarande...

På grund av detta väljer familjen att åter igen sälja honom. Denna gång som dressyrhäst. Han är otroligt bra i dressyr också så för den skull är jag inte ledsen. Hade jag bara haft pengarna hade jag köpt tillbaka honom! Han är värd att få vara lycklig och må bra! Det är så grymt synd att det blev som det blev. Han skulle ha blivit tagen till veterinär långt tidigare än vad som skedde. Man borde reagerat när han började stanna. Jag är väldigt ledsen över detta, men håller tummarna för att han hamnar rätt den här gången han säljs och att han får vara lika lycklig som han är nu.

Här är länken till hans annons. Ingen som vill köpa världens finaste B-ponny som kan gå långt i dressyren? 
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=778100

Annies Rainman och hans nuvarande ryttare Emma <3




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: