Klippa häst

För ett par veckor sedan klippte jag mitt livs första häst. Kimbi fick bli mitt första offer. Jag fick låna klippmaskin av Kerstin och skär av Anna, och Anna fanns med som mentalt stöd. 

Jag tyckte faktiskt att det var riktigt kul att klippa, och resultatet blev faktiskt helt okej till slut. Kimbi är ganska lätt att klippa, men det tar sin tid eftersom hon är så stor. 

Kimbi har rätt tunn päls, men svettas ändå mycket och det är därför jag klipper henne. Anna bara skrattade dock för en helklippning av Kimbi inbringade mindre hår än en halsklippning på hennes islandshäst. Kan även tilläggas att hennes höst hade redan blivit klippt två gånger innan denna vinter. Jag vet inte riktigt vad det talar mest för? Att Kimbi är tunnhårig eller att hennes häst har monsterpäls? :)





Fanny

Det ser ju bra ut :) Jag har faktiskt aldrig provat på att klippa en häst själv :P

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: