Summering av tävlingsåret 2013

Trots att jag och Kimbi inte kom ut och tävla förrän i juni iår på grund av förra höstens operation har det varit vårt bästa tävlingsår hittills tillsammans. 

Vi inledde ju säsongen med att ta en andraplats på första tävlingen i 90 cm stil. Vi fick väldigt fina stilpoäng vilket känns väldigt kul. 


På Heda i somras lyckades jag och Kimbi ta en 8:e placering i en 1m a:0/a:0  och jag minns att hon kändes väldigt fin i omhoppningen. Det var faktiskt vår första 0+0 fel på riktig tävling. Innan har jag ju lyckats med det när jag vann mini-KM, men det är ju inte riktigt samma sak. På denna tävling debuterade vi också 110cm. Vi fick tre pet men det var en helt godkänd runda med en del att bygga på.


I slutet av sommaren sedan startade jag och Kimbi första fälttävlan efter operationen. Hon var så grymt fin genom hela tävlingen. Personbästa i dressyren på 63%, nolla i hoppningen och en grym felfri runda i terrängen. Det var första gången som jag och Kimbi kunde komma i mål inom tiden. Det var så otroligt kul. Den fina prestationen räckte till en fjärdeplats och vår första placering i fälttävlan.



På Åby sedan hade Kimbi rundan i sitt liv. I 1m var hon något grymt taggad och jag fick jobba varenda galoppsprång för att det inte skulle gå i turbo runt hela banan. Jag var helt slut när jag kom i mål och kände mig lycklig samtidigt som jag kände att jag hade en helgalen häst. Hon var så jäkla lycklig! Vi kom i mål felfria och den rundan räckte till en fjärdeplats. Till andra rundan i 110cm var Kimbi lite trött då det var en lång och varm dag, men trots det kom vi i mål med ännu en godkänd runda med två pet.


Kimbi har utvecklats enormt i hoppningen detta år. Hon har fått en helt annan styrka och ibland känns hon mer som en studsig ponny än en häst på 180 cm. Vi har fortfarande en del att jobba på, framförallt inomhus, men vi har hittat många knappar som hjälper oss på vägen. Jag ser mycket fram emot tävlingsåret 2014, och håller tummarna för att både jag och Kimbi får vara friska!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: