Vintervila

Just nu har Kimbi lite vintervila. Jag kände att hon var värd det efter den här säsongen. Hon fick bara en veckas vila i somras, så därför får hon lite längre vila nu istället. Kimbi vilade ju typ hela förra hösten när hon opererades, och därför kändes det som om vi precis kommit igång ordentligt i somras. 

Nu har hon tävlats och tränats ganska intensivt under sommaren och hösten så efter att vi var iväg på sista hopptävlingen i söndags så kände jag att det var dags för lite vila. Tanken är att hon ska vilas och skrittas (för hand och uppsuttet) resten av året, och sen sättas igång igen efter nyår.

Det är skönt att få lite ridledigt, men samtidigt är det tråkigt. Den här hösten har jag tyckt att det varit så himla kul att rida. Kimbi har gjort mycket framsteg och jag börjar känna att vissa satt släpper mer och mer. Men då är det ju också viktigt att inte stressa på utan låta hennes stora kropp vila och återhämta sig, och även få den nya kunskapen att sjunka in. Jag ser fram emot 2014 och ett nytt år med Kimbi :).

Kimbi på årets första snötur härom veckan. Kimbi var lyrisk! Hon älskar snö!




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: