Back on track!

Idag kan jag ärligt säga att Kimbi är tillbaka igen efter hennes operation. Idag var jag och Kimbi iväg och hoppade en runda på en pay and jump. Bara 80 cm men det är trots allt 80 cm högre än vi tävlat senaste halvåret.

Kimbi var väldigt spänd på framridningen som var väldigt rörig med 8 hästar i ett 20x40 ridhus. Sedan så var hon fortfarande väldigt spänd när vi kom in i stora ridhuset. Där var det en ventilation som var väldigt läskig och det var många titthinder. Skrittade runt rätt länge då ryttaren innan hade stora problem med sin ponny. Det var nog bra för Kimbi.

Trodde att det skulle gå rätt dåligt men var nöjd om vi tog oss runt. Men i samma stund som vi styrde på första hindret var Kimbi som förbytt. Hon visste precis vad det var frågan om och hon susade igenom banan med otroligt mycket glädje utan att titta alls och utan att vara i en bom. Det märktes hur mycket Kimbi saknat detta.

Jag har knappt kunnat sluta le denna eftermiddag. Så glad och stolt över Kimbi, och otroligt glad över att vi är tillbaka på banorna.

Jag ångrar inte en sekund att jag valde att operera Kimbi. Det känns som om hon fått tillbaka sitt liv och börjar komma i sitt livs form <3



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: