Dressyrpållen

Idag red jag lite dressyr med Kimbi på banan. Det var lite halt på sina ställen men det gick ändå ganska bra. Jag har ju knappt ridit dressyr på Kimbi sedan operationen, så det var faktiskt rätt kul att dressyra lite. Längtar till snön försvunnit så man kan rida ordentligt, och hoppa lite också.

Kimbi var i alla fall riktigt fin. Hon bet sig fast lite i vänstersidan men för en gångs skull var hon ganska lugn, vilket var bra med tanke på underlaget.

Hon var jättefin i galoppen även fast hon tyckte det var riktigtjobbigt och kickade lite. Hon var dessutom riktigt fin i flyttningarna. Vi fick till och med till lite fina slutor i skritt. Fina hästen.

Kimbi har av någon anledning börjat dreggla en del efter operationen. Fråga mig inte varför en numera tuggar hon och suger ordentligt på bettet. Innan var hon alltid torr och alla tränare och även tandläkare nämnde detta. Som sagt ser jag ingen anledning till förändringen, men jag är nöjd ändå :).



Tina - En blogg om tävlingar, träningar och mina elever

Herregud vad det liknade min häst :O
Vem är din häst efter ?

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: