Inga hästar idag

Idag har jag bytt upp hästtävlingarna mot kattutställning i Örebro. Jag är här med min ragdollhona på 7 månader. Hon heter S*LittleSweeties Petra i Parken men till vardags kallas hon för Saöly. Det är första utställningen för oss båda så dagen har varit mycket nervös.

Utställningen har dock gått över förväntan. Hon tävlade först mot alla katter av samma färg som henne, även de vuxna. Då blev hon tvåa och fick utmärkelsen Ex1 (exellent). Sen ställdes hon mot de bästa av alla i hennes grupp som bestod av Ragdolls och Maine Coon, men då bara katter i hennes ålder. Då blev hon också tvåa. Hade hon vunnit där hade hon gått till Panelen, vilket är typ "final". Den som vann nomineringen blev Best in show för några veckor sedan, så det kanske inte var så konstigt.

Jag är väldigt stolt över Sally. Hon har skött sig toppen hela dagen :). Och så fick hon rosett :).



Noomie Sundell

Grattis, vad roligt!((: Jag har en ragdollhane på 7 månader också. Dock utan godkänd pappa, så han är kastrerad och kommer inte användas till utställning eller nåt, men lika söt och snäll är han för det!(':

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: