Pigg häst

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med min lilla häst. Hon är så otroligt pigg. När en häst på närmre 180 cm får för sig att hon ska springa så har man inte så mycket att sätta emot. Hon beter sig som någon slags hetsig ponny för tillfället.

Jag rider Kimbi på Kimblewick i skogen, numera på nedre hacket. Detta bett är ju förhållandevis snällt för att vara ett skarpt bett, men jag vill inte riktigt betsla upp henne mer heller. Jag tränar övergångar till förbannelse, lydnad, lösgörande och jag låter henne inte springa snabbare än jag tillåter. Dock verkar detta inte hjälpa nämnvärt i skogen, men på ridbanan är hon däremot pigg men hanterbar.

Såhär pigg som Kimbi är nu har hon inte varit tidigare. Jag tror det handlar en del om att hennes kondis blivit så himla bra efter operationen. Helt annorlunda mot innan. Sedan tror jag inte riktigt det hjälper att hon går ensam i hagen och inte riktigt trivs med det. Hon får väldigt mycket överskottsenergi.

Vad ska man göra med henne tro? :)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: