Behöver jag säga mer?

Jag har gått och fått någon form av inflammation i ryggen, så jag har lite svårt att rida för stunden. Idag longerade jag därför Kimbi på banan. Hon var minst sagt taggad.

Jag tänkte börja med att låta Kimbi jogga utan någon inspänning. Något som jag borde lärt mig på sista tiden är att det inte är det smidigaste och något som borde undvikas. Hon tycker nämligen att longering på vanligt vis är fasligt tråkigt. Hon bockade, stegrade och körde caprioler, och lyssnade inte på mig alls. I sitt bus lyckades hon riva sig med brodden på ena bakbenet... Suck. Det blödde mycket men var inte så djupt och hon verkade inte ha ont.

När Kimbi fick på sig inspänningen taggade hon ner lite och kunde faktiskt arbeta ganska bra. Hon taggade dock till när det kom två hästar förbi ridbanan, så då blev det passage oh bocksprång om vartannat. Tur att hon är snygg att se på :). Vi avslutade med lite galoppfattningar i båda varven vilket Kimbi tyckte var väldigt jobbigt till slut. Efteråt gick vi en skön promenad i solen. Underbart med sommartid!



Mallan

Jättefin blogg :)

Stockholmsjenna - En del av HorseSpot

Aj aj. Ibland undrar man allt hur (om) hästar tänker.. ?

Felicia

Fin blogg men ajaj lilla pållen, såg inte så kul ut du :( Hoppas det blir bättre!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: