Beridare

Idag har jag låtit Pernilla rida Kimbi för första gången. Pernilla är hon som äger stallet jag står i och som jag tränar dressyr för. Pernilla satte hög press på Kimbi och var väldigt bestämd. Kimbi försökte komma undan på alla sätt och vis: sparkar, ryggning, slänga med huvudet, krafsa med hovarna osv. Stundtals såg hon dock väldigt fin ut. Jag låter Pernilla rida för jag verkligen vill ha hjälp. Jag har svårt att få igenom henne själv och Pernilla är duktigare än jag och har mer erfarenhet, så det känns bra att kunna låta henne rida.

Efteråt fick jag hoppa upp en stund på Kimbi bara för att få känna på henne lite. Det kändes som att sitta på en annan häst. Hon var väldigt lösgjord och stretade inte så som hon brukar. Hon var väldigt fin i handen och var väldigt fin för skänkeln. Det var otroligt kul att få den känslan på Kimbi. Man får verkligen känna att det finns där. Allt det där som jag kämpar så för att komma till finns faktiskt där. Hon kändes verkligen inramad och hennes bogar och bakben höll hon verkligen under sig. Jag red kanske max 10 min, men jag hade sån otroligt bra känsla att jag bara ville fortsätta rida.

Jag kommer nog försöka få Pernilla att rida Kimbi några fler gånger. Jag tror det kan vara ett bra komplement till den övriga dressyrträningen. Min fina häst <3





Linda Andersson

Jättefinhäst! :) Visst var den efter Briar? Isåfall äger jag en "bror" till din :)

Svar: Ja, hon är efter Briar :). Kul att du äger en "bror"
Martina Rylander

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: