Hoppträning ikväll!

Ikväll ska jag åka iväg och hoppträna. Jag ska träna för en kille jag aldrig tränat för innan och inte heller vet så mycket om. Jag har bara sett några filmklipp från hans träningar och jag tycker att han verkar vara bra och ge mycket instruktioner, vilket jag gillar.

Det är alltid lite extra nervöst att träna för någon ny person. Vissa tränare passar man ju ihop med och andra inte. William passade jag och Kimbi väldigt bra med. Han var otroligt lugn och jag och han kunde ha en bra dialog under hela träningen. Han jobbar mycket med att träningen ska bli en positiv upplevelse för hästen, framförallt unghästar. Han la också mycket fokus på lydnad och noggrannhet.

Efter att jag flyttade till Linköping provade jag ett par olika tränare men jag hittade ingen som riktigt passade. Men sen när jag flyttade till Göstad började jag träna för Karin i hoppning och Pernilla i dressyr. Hopptränare tycker jag är svårast att hitta egentligen, men med Karin kändes det rätt från början. Hon såg samma saker som jag kände, vilket är en bra förutsättning för en lyckad träning. Hon får mig att se vilka fel jag gör som ryttare, så att jag kan bli bättre. Det här året har jag kunnat komma till en ny ridning i hoppningen. Kimbi har blivit starkare och jag har vågat få en bättre galopp och rida mer. Jag har fortfarande ett problem att jag blir lite passiv sista galoppsprången men vi jobbar på det.

Jag är taggad inför ikväll! Jag hoppas det blir toppen!


Lollee

Det kommer säkert gå bra :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: