Equiterapeut

Idag fick Kimbi besök av en equiterapeut. Det var första gången för henne, och det kändes som att besöket behövdes. Kimbi hade en del spänningar och låsningar i ryggen som lossades med hjälp av en del tryck, massage, stretching och laser. Det knakade jättemycket i ryggen på henne så det måste ha varit väldigt skönt. 

Sen var hon också ganska spänd i nacke och hals så där blev det massage, stretch och en akupunkturnål mitt i pannan. Jag tror Kimbi verkligen uppskattade behandlingen idag. Hon älskar ju när man håller på och pillar med henne. Ibland blev hon lite sur men det är väl förståeligt med tanke på de låsningar hon hade. Är ju inte superskönt när någon börjar pilla på dem.

Nu ska jag ta det lite lugnt med Kimbi ett par dagar och verkligen rida igenom och stretcha. Sedan är det mycket stärkande som gäller nu när hon inte har några låsningar. Har även fått lite tips på massage och stretchövningar som jag kan göra själv för att hålla efter det hela. Ska även hålla ryggen varm och gärna värma den med värmekudde innan ridning.

Det var lite kul då det visade sig att Equiterapeuten visade sig ha behandlat Kimbis mamma ett antal gånger. Jag har själv inte träffat Kimbis mamma utan bara sett henne på film och bild, men enligt ET så liknade de varandra, och hade samma ögon. De hade också lite liknande problematik med en känslig rygg. Världen är liten ibland :).


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: