Krutpaket och placering!

Jag och Kimbi lyckades komma på en fjärdeplats i gårdagens enmetershoppning. Jag är väldigt stolt med tanke på att det var över 60 starter. Kimbi var så jäkla taggad bara. På framhoppningen kunde jag inte få stopp på henne. Hon hade två gångarter, skritt på lång tygel eller galopp. Inne på banan bara körde Kimbi. Jag fick rida som ett as för att någorlunda hålla ett normalt tempo och lägga henne rätt. Rundan kändes jättehafsig eftersom hon lyssnade lite dåligt, men jag hade henne bra på bakbenen och hon hade ett jäkla tryck i galoppen så hon lyckades skutta runt felfritt. Dessutom var vi ganska snabba i omhoppningen.

I 1,10 så kändes Kimbi lite mer matt. Inte så konstigt med tanke på hur hon tog ut sig i första klassen och hur lång väntan det blev. Jag var också lite trött. Den här rundan i 1,10 kändes dock bättre än debuten. Kom mer rätt på hindren och hade lite bättre flyt. Vi fick med oss två bommar, så det är ett pet mindre än första gången. Höjden känns fortfarande inte som något stort problem, utan jag tror det handlade mycket om att hon inte riktigt orkar och vi fortfarande behöver mer rutin på höjden. Nu var det nog tyvärr sista utomhus, men målet för vintern är att försöka våga att starta 1,10 inomhus också. Än så länge har jag känt att jag inte kan få ihop henne så mycket i ridhus utan att förlora energin, så jag kommer inte våga tävla 1,10 inne till att börja med.

På tal om inomhus så har jag kommit på att jag bara tävlat Kimbi inne på riktig tävling en gång. Det var på Vreta för två år sedan. Då gick vi omkull i andra klassen tyvärr, men jag minns att det kändes något grymt bra innan dess. Nu ska vi tävla på Vreta om två veckor, och jag har fått lovat av Karin (som jag tränar hoppning för) att underlaget ska vara fixat där nu. Vi ska bara hoppa en klass på 1m, så det blir lite lagom start på inomhussäsongen. Med tanke på vilket krutpaket hon var igår så för vi väl se hur det blir på en hälften så stor yta. Wish me luck!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: