Att göra något

Vid nyår så bestämde jag mig för att göra något åt min vikt. Jag känner mig inte nöjd med mig själv. Jag försöker tänka långsiktigt och gå ned i vikt långsamt och ställa om min livsstil. Framförallt försöker jag äta mindre portioner. Ingen riktigt diet alltså. Det tror jag inte skulle funka för mig i längden. Jag tror det krävs mer än så för att man ska klara av att hålla vikten i längden.

Så... Utan att gå på diet, äta vad jag vill fast såklart tänka en del på att inte äta snacks och godis i stora mängder, så har jag lyckats gå ned en del i vikt. -4 kg visade vågen idag. Har genom detta lyckats minska mitt BMI (som för övrigt suger) med 1,2. Känns bra att det går pt rätt håll hela tiden trots allt som varit. En del resande, Beyla, lite för lite ridning och promenader. Mycket kan man tydligen göra bara genom att äta i lagom mängder.

Min målvikt är det långt kvar till, men varje gång vågen visar minus så känns det väldigt bra och det sporrar mig att fortsätta. Bara hoppas att jag klarar av att hålla i detta när jag börjar jobba och är hemifrån mycket.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: