Första passet efter vilan

Första passet efter Kimbis vila blev idag. Tog en ganska kort tur med medt skritt, lite trav och lite galopp. Jag misstänkte att Kimbi skulle vara på tårna så jag var förutseende och tog graman. Den brukar få Kimbi att slappna av mycket bättre,

Kimbi var taggad till tusen och ville mycket hellre trava än skritta. Hon kändes väldigt fräsch i traven vilket var kul. Sen när det blev tal om galopp blev Kimbi väldigt taggad, och frustrerad. Gramanen gjorde ju så att Kimbi inte kunde göra som vanligt, dra upp huvudet och försöka dra iväg. Detta gjorde Kimbi väldigt sur och frustrerad så det blev mer bock, sparkar och stegringar än galopp idag. Till sist släppte jag helt på gramanen för att få fram henne men jag fick inte ta henne i munnen alls då. Hon blev tjurig så fort jag tänkte förhållning. Knäpphäst! Hoppas att det går lite bättre imorgon!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: