Kom ihåg det bra

Idag blev det en tur i snön med sällskap av Anna och Glaesir. Det gäller att passa på då de tyvärr flyttar till ett annat stall nästa helg. Otroligt tråkigt tycker jag och jag kommer sakna ihjäl mig efter dem. Som tur är ligger stallet så långt bort så vi kan ändå rida lite ihop. Dessutom hoppas jag på att jag fått en ny vän och att vi kan umgås utanför stallmiljön. Jag gillar verkligen Anna och vi har lika åsikter om mycket. 

Idag var jag faktiskt väldigt nöjd med Kimbi. Jag bromsade mest med vikt och röst och det gjorde att Kimbi inte hetsade så mycket som hon brukar. När man tar i henne har hon nämligen en förmåga att gå emot och försöka springa ännu snabbare. I sista galoppen blev hon riktigt fin och jag kunde rida ihop henne i form och ganska samlad galopp. En underbar känsla som jag verkligen försöker ta vara på, och komma ihåg. Det är en tröst när Kimbi medt hetsar och spänner till ute i skogen.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: