Vilken klubb?

Jag har ett litet I-landsproblem. Tyvärr känns det inte som det är första gången jag ställs inför detta. Det handlar om vilken klubb jag ska tävla för iår. Jag har nämligen inte löst licens än och känner att det börjar bli dags.

Klubben jag har tävlat för under 2013 känns inte riktigt rätt för mig. Jag känner mig väldigt utanför då jag i stort sett är den enda som inte står uppstallad där. Det har gjort att jag lätt blir bortglömd och blir inte inbjuden till klubbens aktiviteter. Inte helt optimalt med andra ord.

Jag har inte så mycket anknytning till klubbar här runt Linköping tyvärr. Egentligen har jag ingen klubb som lockar jättemycket. Jag har tidigare tävlat för mantorpsryttarna vilket är en trevlig klubb, men de har funktionärsplikt vilket jag inte riktigt uppskattar. Jag hjälper gärna till på tävlingar, men det ska vara för stt jag vill, inte för stt jag blir tvingad.

Både Karin och Pernilla som jag tränar för är lärare på Vretagymnasiet och därmed är de tämligen involverade i klubben. Det lockar mig att vara med där, men tyvärr finns det en tjej med i klubben (som även är rätt involverad) som jag inte riktigt klarar av. Jag ska inte gå in på detaljer, men det är en människa som får mig att må fruktansvärt dåligt. Inte heller optimalt!

Suck... Blir så trött på detta. Förr kände jag mig välkommen i klubben jag tävlade för, nu känner jag mig bara utestängd. Hur ska jag tänks? Vilken klubb ska jag välja? Jag har inte så stora krav egentligen, bara att det ska vara en trevlig stämning och att man inte blir tvingad att vara funktionär.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: