Söndag 1/2

En snöig helg har passerat. Det har snöat typ konstant sedan i fredags så det har hunnit komma en hel del. Igår var jag och Carro från stallet på Staby Gård för Clinic med Eamon Hickey. Det var väldigt intressant och även fast han fokuserade mestadels på unghästen så fick jag med mig ett och annat matnyttigt därifrån. Kunde i alla fall konstatera att jag har en ganska snäll höst i jämförelse med vissa på clinicen. 

På grund av att clinicen höll på ganska länge fick Kimbi vila igår. Har blivit lite mer vila än vanligt för henne denna veckan, men det är inte helt lätt att få in rutinerna med ett nytt jobb.

Idag red vi i alla fall ut en sväng. Var ett tag sedan jag red ut och gjorde mer än att skritta, så idag blev det första riktiga galoppen i skogen. All snö gjorde det riktigt härligt att rida. Kimbi älskar snö så det gjorde väl henne lite extra taggad + att hon vilat ett par dagar. Blev en intressant ridtur där Kimbi galopperade i sidled, på stället, studsade, blev arg och samtidigt var superglad att få galoppera. Vi hade lite delade meningar om tempot kan man väl säga... Hon är allt bra söt min lilla pärla! Mysigt var det i alla fall.

Avslutade dagen med ett jympapass på Friskis. Gick tungt idag, men jag gav inte upp. Känner mig motiverad och hoppas på att det snart ska visa resultat. Känns lite trögt just nu med viktnedgången tyvärr. Försöker väldigt mycket men vågen vill inte visa nedgång. Men jag hoppas att det kommer snart!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: