Söndag 15/2

Idag var Kimbi otroligt fin när jag red. Började med att skritta ut tillsammans med Carro och Helix som gick med. När vi kom tillbaka fortsatte jag och Kimbi upp till banan.

Jag började med att jogga Kimbi några varv och hon var väldigt mjuk och avvaktande. Hetsade inte iväg direkt utan gick kvar i en lång och låg form och tuffade på. Helt ovant att ha det så på Kimbi. Jag är så van att få bromsa heeeela tiden. 

Sedan körde jag 4 lite kortare intervaller i galopp med lite skrittarbete imellan. Första två intervallerna lät jag henne tuffa på ganska så okomplicerat. Lät henne dock inte ränna iväg för mycket. De sista två intervallerna satt jag ned och jobbade lite mer, och hon var väldigt rund och lyssnade faktiskt väldigt bra. Hon var väldigt fin i skritten också, även fast hon sitter lite fast i högertygeln. En kombo av att jag har svårt att vara mjuk i höger tillsammans med att Kimbi saknar styrka blir sådär. Jag ska snart försöka få ut equiterapeuten också så får vi lite hjälp i rätt riktning. 

Efter stallet fortsatte jag till Friskis där jag och Carro körde ett jympapass. Första gången på 2 veckor jag tränar. Och trots att jag inte är 100% frisk så kände jag faktiskt att jag orkade lite mer än innan. Känns bra att det går åt rätt håll. Ska försöka hinna med att träna någon dag i veckan tänkte jag. Blir mycket att hinna med allt med både Kimbi, mat och sen träning, men jag får passa på någon dag som Kimbi vilar.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: