Summering av veckan

Efter ett par jobbiga dagar ligger jag till sist en stund i soffan. Vår nya kisse, Lumi, visade sig ha en tarmparasit efter att jag tagit prov på henne. Både jag och hennes uppfödare blev chockade. Hon testade nämligen hennes katter i slutet av november och de proverna visade ingenting. Och nu var Lumis prov positivt. Allt detta har inneburit att Lumi fått flytta in i vårt kök och vi har fått totalsanera hela vår lägenhet. Lumi trivs inte alls och det är väldigt synd om henne. Jag känner mig som världens elakaste. Nu ska hon få medicin i en vecka till, och sen ska vi avvakta i två veckor innan ett nytt prov tas. Med andra ord kommer det ta väldigt lång tid innan vi kan ta hem våra andra katter Alice och Sally. Jag känner mig väldigt nedslagen och allt är väldigt jobbigt. Men som tur var är det inget dödligt, det är bara väldigt jobbigt.

Min förkylning har nästan försvunnit nu, så imorgon ska jag nog försöka ta mig iväg och träna. Trots att veckan varit dålig både mat- och träningsmässigt visade vågen lite minus idag. Har gått ned drygt 5 kilo sedan jag vägde som mest för någon månad sedan. Det är segt men det går sakta men säkert åt rätt håll. Det får gå långsamt, bara det går åt rätt håll.

Kimbi har blivit lite bortprioriterad i veckan, både pga allt med Lumi men också pga isgata, men jag körde lite hanteringsövningar i tisdags. Sen red jag ut en sväng i onsdags vilket var väldigt farligt enligt Kimbi. Idag var jag och Tobias i stallet och Tobias red Kimbi lite idag. Andra gången han rider och idag klarade han av att rida lätt i traven nästan problemfritt. Superduktig! Jag red lite efter Tobias och Kimbi kändes superfin. Imorgon ska jag försöka rida lite mer ordentligt. Nu är det så isigt så jag längtar verkligen till våren just nu.

När jag kom till stallet i veckan efter jobbet <3


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: