Det kunde ha varit Kimbi

Jag är ibland en liten nörd och hänger en del på hästforumet bukefalos. Senaste dagarna har jag följt en tråd om en häst som lyckats få en fraktur på ett bakknä och som tyvärr kommer att få avlivas. Frakturen hade inte upptäckts direkt och pga det har hästen gått med frakturen länge vilket har skadat hela knät. Flera i tråden har berättat om liknande scenarion där det fått en väldigt tragisk bakgrund.

Det är när jag läser den typen av berättelser som jag är så otroligt glad och tacksam över att min Kimbi fortfarande finns med mig. Jag är glad att vi blev rekommenderade att åka till Strömsholm och att Kimbi kunde opereras så pass omgående. Skadan hände på en lördag, på söndagen åkte vi till Strömsholm, på måndagen upptäcktes frakturen och dagen efter opererades hon. I Kimbis fall gick operationen smidig och både frakturen och den skadade leden såg bättre ut än väntat. 

Det kunde lika gärna ha varit Kimbi som blivit så skadad att det inte fanns något att göra. Det är min värsta mardröm att mista Kimbi. Hon är den första häst jag vågat älska sedan jag fick ta bort Lasse för snart 10 år sedan. Kimbi betyder enormt mycket för mig. Hon är så otroligt social och vill alltid så väl. Det värmer enormt i hjärtat när jag ropar på henne i hagen och hon gnäggar och kommer mot mig i full fart. Då är hon förlåten för alla gånger hon gör mig frustrerad i ridningen. Fina Kimbi <3





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: