Mål för 2015

Med ett nytt år kommer ju automatiskt en natulig punkt att sätta upp nya mål. Kanske är det för att man är mer motiverad. Kanske är det helt enkelt för att det är en bra brytpunkt mellan två år. Man kan automatiskt lämna det gamla bakom sig och börja på ett nytt blad. För mig så ser jag verkligen så på 2015. Jag sätter inte upp några nyårslöften, men däremot har jag en vision för vad jag önskar av det nya året. Här kommer lite mål som jag har för mig och Kimbi.
 
Mina egna mål:
  • Påbörja min viktnedgång. Jag säger inte att jag behöver nå min målvikt till 31 december, men jag vill ställa om mitt liv så att jag har en realistisk väg att nå dit. Det kommer krävas mycket av mig, men jag hoppas på att det ska gå. Jag tror att det skulle göra gott både för min hälsa, mitt självförtroende och jag tror även att jag skulle kunna bli en bättre ryttare om jag vägde mindre.

  • Hitta ett nytt jobb. Jag måste också lära mig att om jag inte får jobb så är det inte automatiskt mig det är fel på. Jag har lätt att klanka ner på mig själv. Nu har jag ett års erfarenhet, och det hoppas jag ska göra att det öppnas nya dörrar.

  • Hitta min drömkatt. När jag valde bort att köpa en kattunge pga att hon började skela så gjorde det ont. Jag tvingades tänka med hjärnan framför hjärtat. Det var 50 % chans att det skulle växa bort, men jag har inte råd att chansa tyvärr. Jag vill så mycket uppfylla min dröm, och för det krävs det att vara envis och inte ge upp, samtidigt som jag måste vara smart och tänka långsiktigt.
Mål med Kimbi
  • Jobba hårt på dressyren. Så fort Kimbi är i skick för att börja tränas så ska jag komma igång ordentligt. Mycket annat kommer få stå tillbaka i ridningen, men jag vill verkligen få Kimbi bättre i dressyren, och likaså mig själv. Mitt långsiktiga mål som jag hoppas att uppfylla under året är att starta dressyr på Kimbi. Men för det krävs det mycket hårt arbete.

  • Komma tillbaka till tävlingsbanan. Det blir troligen ett mål senare under året. Jag kommer inte tävla någon fälttävlan iår, men jag hoppas på att komma tillbaka så pass att jag kan starta lite hoppning. Kimbi älskar tävlingsbanorna och det är där hon hör hemma. Hon är ingen skogsmulle. Hon vill treäna och tävlas. Det är då hon trivs som bäst.

  • Arbeta mer med bommar och gymnastik. Jag är dålig på att bära fram bommar och småhinder. Men det är precis vad Kimbi behöver för att stärkas. Det skulle jag kunna göra 1-2 gånger i veckan utan tvekan, men jag är ofta för slö för att ta den extra kvarten och bära bommar. Det ska det bli ändring på så fort jag kommer igång ordentligt med Kimbi. 
Mycket av detta känns ganska avlägset än så länge, men det kommer nog en dag... jag hoppas det i alla fall.
 
 
 


Anonym

Hoppas ni får ett härligt 2015 :) håller tummarna för er!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: