Måndag 12 januari

Idag fick Kimbi nog av allt travande och skrittande. Efter att ha vilat två dagar var hon ett riktigt krutpaket idag. Hon var som en elektrisk orm skulle man kunna uttrycka det. Innan vi ens hunnit lämna gården bakom oss stod hon på bakbenen. Det enda jag hade gjort var att peta till henne lite lätt på yttersidan med skänken. Sedan var hon tittig, spänd och slingrig hela ridturen. Dessutom blev hon sur så fort jag gjorde något i början.

Jag travade några sträckor och Kimbi var otroligt pigg och stark, men kändes fräsch som vanligt. Sista traven skulle vi ta på en fin snöig grusväg där vi i vanliga fall galopperar. Det tänkte Kimbi minsann göra idag med! När vi travade gick hon över i galopp... Och jag fick inte stopp på henne först. När jag höll in henne galopperade hon bara mer samlat och lite i sidled. Knäpphäst! Jag har ju tänkt vänta med galoppen till helgen. 

När vi kom tillbaka fick Kimbi välförtjänt stretching och massage med anrika på knät och länden. Kimbi njöt och blev väldigt besviken när jag slutade. Min lilla prinsessa <3





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: