Frustration och nervositet

I veckan är det dags för ny dräktighetskontroll av Kimbi efter inseminationen med Dragon Welt. Jag är mer nervös nu än de andra gångerna. Jag drömmer om det. Jag tänker på det konstant när jag är vaken. Att leva utan häst har jag hunnit inse inte är ett liv för mig. Jag vill ha hem min älskade Kimbi! Och helst vill jag såklart ha hem en dräktig Kimbi. 


Nu har Kimbi varit på Salsbro i 2 månader. I två månader har jag levt utan häst. Jag saknar Kimbi och jag saknar stallet. Jag åker ibland dit bara för att få andas häst och pyssla. All Kimbis utrustning är nysmörjd, alla smutsiga schabrak tvättade och bädden i boxen är utmockad och väggarna är skrubbade. Har man ingen häst hemma får man sysselsätta sig med vad man kan.

Om jag nu skulle få ett positivt dräktighetsbesked i veckan så kommer jag troligen slänga mig i bilen direkt och gasa upp till Salsbro. Jag hoppas, hoppas, HOPPAS att Kimbi är dräktig. I annat fall kommer det kännas otroligt jobbigt. Jag vill bara ha lite tur för en gångs skull. Håll alla tummar nu, ok? 



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: