Prickigkorv

Utan att överrdriva är det så himla skönt att Kimbi är hemma igen. Vi har börjat skritta lite och Kimbi verkar inte misstycka att det är på tiden. Jag har tänkt att endast skritta fram till den könsliga perioden fram till dygn 40 är över. Om hon nu är dräktig så länge, det vill säga. 


Kimbi har ni vilat i lite drygt 2,5 månad så det blir en försiktig igångsättning för henne. Jag tror ändå att hon mår bäst av att få jobba under dräktigheten. Hon är en liten arbetsmyra som bara älskar att komma ut och röra på sig. Så hon ska få jobba så länge hon tycker det är kul.

Igår när jag kom till stallet såg Kimbi ut som en prickigkorv. Nässelutslag över hela kroppen och huvudet var uppsvullet. Det är inte första gången hon ser ut såhär. Var med om det en gång för ett par år sedan men då såg hon ännu värre ut. Sist gick det bort av sig själv inom ett dygn och på grund av det valde jag att inte ta ut veterinär denna gång heller. Det man gör är att ge den kortison och jag vet inte hur bra det är när de är dräktiga. Idag när jag kom till stallet såg hon dock normal ut igen så vi tog en promenad i det fina vädret och nöjde oss så. Passade också på att tvätta hennes svans som var helt omöjlig att reda ut. Därefter gick Kimbi nöjt ut i hagen igen.




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: