Att söka kunskap

När jag ger mig in i något som jag inte kan sedan innan har jag en förmåga att nörda ner mig ganska så ordentligt i det. Jag läser allt jag kommer över och vill verkligen bli kunnig, och det snabbt. Man lär sig såklart mest genom erfarenhet men erfarenhet är långsiktigt och tar väldigt lång tid att införskaffa. Det har jag inte tålamodet till. 
 
När jag skulle bli kattuppfödare så kände jag att jag kunde det mesta i teorin redan innan. Det är en trygghet för mig. Nu har jag haft några kullar och erfarenheten kommer mer och mer. 
 
Nu är jag ju dock på väg att ge mig in i ett nytt område. Det har varit mycket nytt och jag har känt mig dum ett flertal gånger redan. Jag har försökt läsa på men ibland känns det som att hästaveln bara är för de redan kunniga. Den finns för dessa gamla hästkvinnor och hästgubbar som avlar upp sina framgångsrika tävlingshästar. Och sen kommer jag med min hobbyhäst, min enda häst. Jag offrar min ridning och väldigt mycket pengar på det här, men känner mig som att jag är ute på väldigt djupt vatten.
 
I min inläsning så läser jag allt jag kan hitta på olika forum och facebooksidor. Jag googlar till förbannelse och blir trött på mig själv när alla länkar bara är lila. Det måste ju finnar mer! Jag brukar försöka hitta bloggar som handlar om mitt intresseområde, vilket i det här fallet är hästavel. Det har jag ju dock insett är svårare än det verkar. Jag trodde att det fanns vettiga bloggar inom allt numera, men så verkar det inte vara. Det kanske har att göra med min hypotes om äldre hästmänniskor och avel, eller så är det av någon annan orsak. Att hitta en blogg om avel som uppdateras och är intressant verkar vara stört omöjligt. Alla bloggar jag hittar är uppdaterade senast 2014 eller så läggs det upp ett inlägg i halvåret. 
 
Om någon som råkar klicka sig in här har någon bra blogg att tipsa om så finns trots allt en kommentarsfunktion. Ni får gärna tipsa! Min egen blogg lever ju inte upp till mina förväntningar på en bra blogg, det är jag fullt medveten om. Men jag vet att det finns andra där ute som är bättre än jag är på att blogga och uppdatera, och som gör det på ett bra sätt.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: