Fortfarande hästlös

Jag är fortfarande hästlös. Som jag hade på känn så var inte Kimbi dräktig på försök nummer två heller. Nu väntar hingstbyte och ett nytt försök. Jag hoppas att vi har mer tur nu. Jag pratade med Tullstorp och det lät som de inte hade haft några problem med skickens kvalitet, men vi vågar inte chansa. 


Jag försöker påminna mig om att det är lång tid kvar av säsongen ännu. Men inom mig känner jag en väldig stress. Jag är så mentalt förberedd på att Kimbi ska bli dräktig. Om hon inte blir det så känns det lite som en kraschlandning. Då får vi bryta ihop och komma igen. Då måste Kimbi igång i tävlingskondis igen, vilket kommer ta ett tag då hon tappat en del under hennes vila. Jag har sett fram emot en dräktighet i typ 1,5 år snart. Även om jag hela tiden varit medveten om att det kanske inte blir något så gör det mig ledsen nu när jag är mitt uppe i detta. 

Jag ska inte måla fan på väggen. Det är mitten av juni. Två månader kvar av seminsäsongen och jag har nu bytt till en hingst som haft väldigt fin dröktighetsstatistik de senaste två åren. Blir hon inte dräng nu beror det troligen inte på hingsten utan på andra orsaker.

Jag saknar Kimbi något enormt också! Ett par dagar i veckan åker jag ut till stallet bara för att lukta på häst och andas lantluft. Det är inte samma sak när inte Kimbi är där, men det är ändå stallet. Det är så konstigt att inte vara i stallet varje dag. Jag har verkligen fått känna på att vara hästlös, och det trivs jag inte alls med. Bli dräktig nu Kimbi!!!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: