Nyhetsuppdatering kring Kimbi

Nu händer det verkligen! I tisdags seminerades Kimbi med Formalin och igår fick jag ett samtal från Cecilia på Salsbro om att Kimbis ägg hade släppt och att allt ser bra ut så långt. Det känns helt sjukt. Nu får vi vänta tills dygn 14 och dräktighetskontroll. Jag hoppas så inneligt att Kimbi är dräktig då så att jag får hämta hem henne. Jag fick erbjudandet om att ta hem henne nu innan dräktighetskontrollen. Det känns otroligt lockande då Kimbi är väldigt saknad, men jag vet att hon tas väl hand om och det blir väldigt mycket åkande om jag ska upp med henne igen på dygn 14. Jag har ju faktiskt ett jobb som behöver skötas också.
 
I helgen hade vi vägarna förbi Askersund så jag och T passade på att stanna till hos Kimbi. Jag hade trots allt varit utan henne i 8 dagar.´och hade redan hunnit drömma mardrömmar om att hon inte hade det bra. Men Kimbi verkade väldigt lugn och glad i sin box. På dagarna går hon med två andra ston och på nätterna står hon i en stor och fin box. Hon har flörtat in sig så pass så i helgen stod hon tillsammans med ägarnas privata hästar. Hon har möjlighet att kolla ut samtidigt som hon står längst in i stallet så hon slipper störande grannar. Precis som Kimbi vill ha det.
 
Helt ärligt känner jag ibland en känsla som säger "vad fasen har jag gjort?" när det gäller att betäcka Kimbi. Jag bara hoppas att allt ska gå smidigt nu och att jag har både ett friskt sto och ett friskt föl i slutänden. Skulle aldrig kunna förlåta mig själv om något gick illa med Kimbi pga detta. 
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: