Dags för första kollen

Kimbi har fått en lugn helg i hagen efter en lite intensivare vecka. Hon har nog njutit av våren som till sist kommit på riktigt. Kommande vecka åker vi till Flemminge seminstation för en första koll av Kimbi. Jag ser inte till någon brunst så jag vet inte ens om hon kommit igång för i år, men de frågetecknen hoppas jag veterinären hjälper mig att reda ut. Egentligen skulle vi dit imorgon, men besöket har blivit flyttat till onsdag morgon så jag får vänta med spänning fram tills dess. 

Känns lite som antiklimax att Kimbi inte riktigt kommit igång med brunsterna som hon brukar i år. Jag har ändå försökt ge henne bra förutsättningar med mycket tid utan täcke och vitaminer och mineraler. Vintern har ju däremot jobbat emot oss och det var för ungefär två veckor sedan som det till sist vände och snön försvann. Jag hoppas bara att allt ser bra ut i Kimbi så det bara beror på vintern. Håll tummarna!

(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: